• Acasă
  • Shop
  • Cursuri
    • Artă și Creativitate
    • Meditație
    • Dezvoltare personală
    • Dezvoltare spirituală
    • Meștesug și hobby
    • Viață sănătoasă
    • Devino instructor
    21 de zile să slabesti zalele invizibile ale procrastinării (curs anti-procrastinare)

    21 de zile să slabesti zalele invizibile ale procrastinării (curs anti-procrastinare)

    Clarifici ce nu te lasă să faci plătind doar... 350,00 lei98,00 lei
    Citește mai mult
  • Gratuit
    • Intuiția: Provocare 9 zile
    • Cursuri
    • Test Procrastinare
    • Produse
  • Evenimente
  • Blog
  • Contact
Ai intrebări?
+40 722 453 554
office@trans-formare.ro
ÎnregistrareAutentificare
Trans-Formare
  • Acasă
  • Shop
  • Cursuri
    • Artă și Creativitate
    • Meditație
    • Dezvoltare personală
    • Dezvoltare spirituală
    • Meștesug și hobby
    • Viață sănătoasă
    • Devino instructor
    21 de zile să slabesti zalele invizibile ale procrastinării (curs anti-procrastinare)

    21 de zile să slabesti zalele invizibile ale procrastinării (curs anti-procrastinare)

    Clarifici ce nu te lasă să faci plătind doar... 350,00 lei98,00 lei
    Citește mai mult
  • Gratuit
    • Intuiția: Provocare 9 zile
    • Cursuri
    • Test Procrastinare
    • Produse
  • Evenimente
  • Blog
  • Contact
      • Cart

        1

    Gândurile Corinei

    • Home
    • Blog
    • Gândurile Corinei
    Profilul clientului

    Profilul clientului vs 5 trăsături de personalitate. Ce e cu ele. Un exercițiu practic

    • Postat de M3tam0rph05i5
    • Categorii Gândurile Corinei
    • Data 10/02/2024
    • Comentarii 0 comentarii

    Am distribuit în postarea trecută un articol despre Profilul clientului ideal, am mai menționat în alte articole trăsăturile de personalitate vs. trăsături de brand, intrând în detalii. Totuși, de ce e important?

     

    Merg pas cu pas mai departe să explic de ce avatarul clientului e , până la urmă ”omul de dincolo de display”, om care e dincolo de sex, venit, funcție. E o persoană unică, totuși cu 5 trăsături de personalitate comune, nouă, tuturor. Și de aic, de la punctele comune, începe comunicarea. 

    În continuare despre profilul clientului, cele 5 trăsături și un exercițiu aplicat, util pentru avatarul clientului tău.

    Table of Contents

    Toggle
    • De ce e important să cunoști trăsăturile de personalitate în profilul clientului tău ideal?
      • Cele 5 trăsături de personalitate și numitorul comun 
    • Trăsături de personalitate vs profilul clientului
      • Openness : deschiderea la experiențe noi
      • Consciousness și lucrurile bine puse în cutii. Analitic vs. Emoțional
      • Extroversia și spiritul social . Extrovertit vs. Introvertit
      • Agreeableness – A fi sau a nu fi agreabil? Asta e întrebarea!
      • Neurocriticism. Stabilitatea emoțională între extreme
      • Un fel de exercițiu pe care să îl folosești în planul tău de comunicare

    De ce e important să cunoști trăsăturile de personalitate în profilul clientului tău ideal?

     

    De mai mult de 10 ani activitatea mea implică masiv crearea de conținut, în special text și, în tot acest răstimp mi-a fost evident că înțelegerea publicului țintă  te aduce mai aproape de scopul comunicării, de scopul marketingului, până la urmă, de scopul afacerii: acela de a crea venit pe măsură ce servești clientul într-o relație bidirecțională win- win.  Altfel, când comunici gol după rețete sau nu, când scrii sau înregistrezi video, mai ales,  ai senzația că pui vorbe într-un sac găurit: așa cum adaugi, așa se pierd. 

     

    Cele 5 trăsături de personalitate și numitorul comun 

     

    Mai știu  și,  de aceea am aprofundat subiectul prin documentare, că suntem diferiți, dar cele 5 trăsături de personalitate sunt comune la fiecare dintre noi. Doar astfel puteam găsi numitori comuni de comunicare, un mod de a ”vorbi” pe limba și, mai ales, către personalitatea celuilalt general dincolo de display. Și, când spun, celuilalt general mă refer la Avatar care, e un om, cu nume, aspirații, frici, bucurii, tristeți și, mai ales, dorințe. Dorințe pe care produsul sau serviciul tău le-ar putea împlini. 

     

    Revenind la trăsăturile de personalitate și profilul clientului ideal. Un aspect al înțelegerii audienței este identificarea trăsăturilor lor de personalitate și crearea profielor (da, că sunt mai multe) cumpărătorului.  

     

    Dar, mai simplu, hai să vă port prin 3 din aceste trăsături de personalitate pe scurt. 

    Trăsături de personalitate vs profilul clientului

    Trăsăturile de personalitate joacă un rol semnificativ în conturarea preferințelor, comportamentelor și proceselor decizionale ale individului. Prin identificarea și înțelegerea trăsăturilor de personalitate ale publicului tău țintă, poți adapta conținutul tău pentru a rezona cu ei la un nivel mai profund și o să îți dau și un exercițiu care să te ajute. 

     

    Pornesc de la cele 5 trăsături de personalitate umane ( the Big 5 Factor), strânse sub acronimul OCEAN.

     

     Hai să vezi cum te ajută acest ocean într-o mare de oameni. 

     

    Openness : deschiderea la experiențe noi

     

    Unele persoane îmbrățișează schimbarea și noutatea, în timp ce altele preferă stabilitatea și familiarul. Primii sunt cei care vor să meargă primii pe marte cu Elon Musk, să încerce noile tehnologii, programe sau terapii, sunt temerarii, primii care vor schimbarea și uneori o și inițiază.  Prin înțelegerea deschiderii publicului tău la schimbare, poți crea conținut care abordează tocmai noutatea sau, dimpotrivă, familiarul și căile bătute. 

    Crezi că poți comunica egal pentru ce deschis la experiențe noi la fel ca o persoană predispusă să aleagă tot ce cunoscut și are tendințe conservatoare? Te asigur că nu. 

    Consciousness și lucrurile bine puse în cutii. Analitic vs. Emoțional

     

    Unul dintre clienții tăi ideali pot fi logic și analitici în procesul decizional, în timp ce alții  aleg prin emoții. Astfel poți să creezi conținut care să atragă modul lor preferat de gândire.

    Una e o listă de argumente, alta e o comunicare emoțională care te aruncă drept în procesul cumpărării. 

    Mai mult decât atât, un conștient- analitic va fi atent cu timpul său, așadar va căuta produsul / serviciul în Google când are nevoie, decât să consume timp pe social media, poate apare soluția minune pentru el. 🙂

     

    Extroversia și spiritul social . Extrovertit vs. Introvertit

     

     Identificarea dacă publicul tău tinde să fie extrovertit sau introvertit te poate ajuta să determini tonul și stilul conținutului tău. Extrovertiții ar putea prefera conținut entuziast, implicat în comunitate,, în timp ce introvertiții mai degrabă preferă să aprecize teme reflexive pe care să le digere singuri, în afara ”tribului”.

    Agreeableness – A fi sau a nu fi agreabil? Asta e întrebarea!

     

    Agreeableness , scuze că o trântesc în engleză, dar nu îmi vine să  traduc, e trăsătura persoanelor faine, aliniate, care au cauze care contează, care sunt discipoli ai marilor  cauze, sunt susținătorii rădăcinilor și a producătorilor locali,  care se implică sau cumpără și dincolo de bani, ci pentru simplu că vor și cred în serviciu sau produs. La polul opus sunt cei care aleg că au nevoie și valorile, comunicarea despre cauze și misiuni nu prea îi atinge.

     

    Ce zici? Cum va fi efortul și bugetul tău de marketing pentru unul sau pentru celălalt? Dar comunicarea?

     

    Neurocriticism. Stabilitatea emoțională între extreme

     

    Ultima trăsătură a stabilitatea emoțională. Profilul clientului tău ideal poate avea trăsături pregnate de stabilitate emoțională scăzută sau dimpotrivă, să fie relaxat. Dacă primul reacționează la mesaj emoțional, implicat, acum, celălalt va fi relaxat și echilibrat. 

     

    Un fel de exercițiu pe care să îl folosești în planul tău de comunicare

     

    De final ți-aș sugera să faci o chestie. Desenează un tabel cu trei coloane și cinci rînduri. Pe fiecare rând, ai ghicit, fiecare trăsătură din OCEAN. Pe coloana 1 e trăsătura, pe coloana 2 +/ – ( dacă e la un pol sau altul al trăsăturii), pe coloana 3 cuvinte sau mesaje la care ar răspunde profilul tău de client. 

     

    Trăsătură de personalitate +/- Cuvinte sau expresii adecvate trăsăturii
    Openness
    Consciousness
    Extraversion
    Agreeableness
    Neurocriticism

     

    Fă un plan de conținut pentru o lună folosind aceste mesaje sau cuvinte. Măsoară reacții. Evaluează, ajustează, continuă. 

     

    Spor maxim!

    Vrei să primești noutăți de la noi?

    Fii primul care află!

    Nu dăm spam și te poți dezabona oricând.
    • avatarul clientului ideal - intrebari pentru realizarea propriului profil de client . Banner produs
      Intrebări pe care să le pui pentru Avatarul Clientului
      0,00 lei

      Întrebări care sa te ajute să stabilești avatarul clientului. Proiectezi propriul client ideal.

      E gratuit.

      Adaugă în coș
    Vrei să primești noutăți de la noi?

    Fii primul care află!

    Nu dăm spam și te poți dezabona oricând.
    • Share:
    M3tam0rph05i5

    Postarea anterioară

    Despre profilul clientului ideal: ce este, de ce și cum să îl realizezi, ce faci mai departe
    10/02/2024

    Postarea următoare

    Planul de marketing vs. Strategia de marketing: diferențe. Alinierea între cele două
    21/02/2024

    S-ar putea să-ți placă

    de ce ixpr Nova
    iXpr Nova. De ce?
    08/10/2025
    pexels-karolina-grabowska-4379964
    Sindromul impostorului și comunicarea. Când te temi că nu ești „destul” ca să te faci auzit…
    05/10/2025
    pexels-leeloothefirst-5246429
    Presiune, pre-suasiune și persuasiune . Mărie cu pălării diferite.
    01/10/2025

    Lasă o recenzie Anulează răspunsul

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    Caută

    Categorii

    • Artă și Creativitate
    • Autohipnoză
    • Creativitate
    • de la altii
    • Despre cursuri online
    • Despre noi.
    • Dezvoltare personală
    • Ezoteric
    • Gălăgia Mirelei
    • Gândurile Corinei
    • Intuitia
    • Marketing online
    • Meditatie
    • Meștesug și hobby
    • Oratorie
    • Procrastinare vs Productivitate
    • Psihologie si teste de personalitate
    • Puterea cuvintelor
    • Recomandă o carte
    • Spiritualitate
    • Terapeuti, traineri, coach
    • Uncategorized
    • Viață sănătoasă

    Ultimele cursuri

    Puterea cuvintelor| Texte si pretexte pentru oameni și motoare de cautare

    Puterea cuvintelor| Texte si pretexte pentru oameni și motoare de cautare

    300,00 lei150,00 lei
    Eliberează-ți creativitatea și adu-ți ideile la viață (curs creativitate)

    Eliberează-ți creativitatea și adu-ți ideile la viață (curs creativitate)

    350,00 lei150,00 lei
    Structura unui articol, curs, discurs|   Curs Online

    Structura unui articol, curs, discurs| Curs Online

    300,00 lei150,00 lei

    Ultimele postări

    Stima de sine. Increderea in sine. Imagine de sine. Ce sunt si cum te influenteaza femeie in oglinda cu flori portocalii
    Stima de sine. Increderea in sine. Imagine de sine. Ce sunt si cum te influenteaza
    15/10/2025
    Ce este empatia? Tipuri, informatii despre ea. De la intelegere la relatii autentice
    13/10/2025
    Exerciții pentru încredere în sine:
    Exerciții pentru încredere în sine: de la teamă la curaj
    12/10/2025
    logo-eduma-the-best-lms-wordpress-theme

    +40 722 453 554

    office@trans-formare.ro

    Meniu

    • Cursuri
    • Despre noi
    • Devino instructor!
    • Fondator
    • Contact
    • Blog

    Cursuri

    • Marketing si creativitate
    • Dezvoltare personală
    • Spiritualitate

    Utile

    • FAQs
    • Disclaimer
    • Firmă de încredere
    • Termeni şi Condiţii
    • Politică de Confidenţialitate
    • Politică Cookie
    • Solutionarea Online a Litigiilor

    Informaţii

    • Cursanți
    • Instructori
    • Parteneri
    • Plata și livrare
    • Retur
    • ANPC

    Cursuri online de dezvoltare personala ale iXpr Dezvoltat de iXpr

    Conectează-te cu contul tău

    Ai pierdut parola?

    Nu eşti încă membru? Înregistrează-te

    Înregistrează un cont nou

    Ești membru? Conectează-te acum