Profilul clientului vs 5 trăsături de personalitate. Ce e cu ele. Un exercițiu practic
Am distribuit în postarea trecută un articol despre Profilul clientului ideal, am mai menționat în alte articole trăsăturile de personalitate vs. trăsături de brand, intrând în detalii. Totuși, de ce e important?
Merg pas cu pas mai departe să explic de ce avatarul clientului e , până la urmă ”omul de dincolo de display”, om care e dincolo de sex, venit, funcție. E o persoană unică, totuși cu 5 trăsături de personalitate comune, nouă, tuturor. Și de aic, de la punctele comune, începe comunicarea.
În continuare despre profilul clientului, cele 5 trăsături și un exercițiu aplicat, util pentru avatarul clientului tău.
De ce e important să cunoști trăsăturile de personalitate în profilul clientului tău ideal?
De mai mult de 10 ani activitatea mea implică masiv crearea de conținut, în special text și, în tot acest răstimp mi-a fost evident că înțelegerea publicului țintă te aduce mai aproape de scopul comunicării, de scopul marketingului, până la urmă, de scopul afacerii: acela de a crea venit pe măsură ce servești clientul într-o relație bidirecțională win- win. Altfel, când comunici gol după rețete sau nu, când scrii sau înregistrezi video, mai ales, ai senzația că pui vorbe într-un sac găurit: așa cum adaugi, așa se pierd.
Cele 5 trăsături de personalitate și numitorul comun
Mai știu și, de aceea am aprofundat subiectul prin documentare, că suntem diferiți, dar cele 5 trăsături de personalitate sunt comune la fiecare dintre noi. Doar astfel puteam găsi numitori comuni de comunicare, un mod de a ”vorbi” pe limba și, mai ales, către personalitatea celuilalt general dincolo de display. Și, când spun, celuilalt general mă refer la Avatar care, e un om, cu nume, aspirații, frici, bucurii, tristeți și, mai ales, dorințe. Dorințe pe care produsul sau serviciul tău le-ar putea împlini.
Revenind la trăsăturile de personalitate și profilul clientului ideal. Un aspect al înțelegerii audienței este identificarea trăsăturilor lor de personalitate și crearea profielor (da, că sunt mai multe) cumpărătorului.
Dar, mai simplu, hai să vă port prin 3 din aceste trăsături de personalitate pe scurt.
Trăsături de personalitate vs profilul clientului
Trăsăturile de personalitate joacă un rol semnificativ în conturarea preferințelor, comportamentelor și proceselor decizionale ale individului. Prin identificarea și înțelegerea trăsăturilor de personalitate ale publicului tău țintă, poți adapta conținutul tău pentru a rezona cu ei la un nivel mai profund și o să îți dau și un exercițiu care să te ajute.
Pornesc de la cele 5 trăsături de personalitate umane ( the Big 5 Factor), strânse sub acronimul OCEAN.
Hai să vezi cum te ajută acest ocean într-o mare de oameni.
Openness : deschiderea la experiențe noi
Unele persoane îmbrățișează schimbarea și noutatea, în timp ce altele preferă stabilitatea și familiarul. Primii sunt cei care vor să meargă primii pe marte cu Elon Musk, să încerce noile tehnologii, programe sau terapii, sunt temerarii, primii care vor schimbarea și uneori o și inițiază. Prin înțelegerea deschiderii publicului tău la schimbare, poți crea conținut care abordează tocmai noutatea sau, dimpotrivă, familiarul și căile bătute.
Crezi că poți comunica egal pentru ce deschis la experiențe noi la fel ca o persoană predispusă să aleagă tot ce cunoscut și are tendințe conservatoare? Te asigur că nu.
Consciousness și lucrurile bine puse în cutii. Analitic vs. Emoțional
Unul dintre clienții tăi ideali pot fi logic și analitici în procesul decizional, în timp ce alții aleg prin emoții. Astfel poți să creezi conținut care să atragă modul lor preferat de gândire.
Una e o listă de argumente, alta e o comunicare emoțională care te aruncă drept în procesul cumpărării.
Mai mult decât atât, un conștient- analitic va fi atent cu timpul său, așadar va căuta produsul / serviciul în Google când are nevoie, decât să consume timp pe social media, poate apare soluția minune pentru el. 🙂
Extroversia și spiritul social . Extrovertit vs. Introvertit
Identificarea dacă publicul tău tinde să fie extrovertit sau introvertit te poate ajuta să determini tonul și stilul conținutului tău. Extrovertiții ar putea prefera conținut entuziast, implicat în comunitate,, în timp ce introvertiții mai degrabă preferă să aprecize teme reflexive pe care să le digere singuri, în afara ”tribului”.
Agreeableness – A fi sau a nu fi agreabil? Asta e întrebarea!
Agreeableness , scuze că o trântesc în engleză, dar nu îmi vine să traduc, e trăsătura persoanelor faine, aliniate, care au cauze care contează, care sunt discipoli ai marilor cauze, sunt susținătorii rădăcinilor și a producătorilor locali, care se implică sau cumpără și dincolo de bani, ci pentru simplu că vor și cred în serviciu sau produs. La polul opus sunt cei care aleg că au nevoie și valorile, comunicarea despre cauze și misiuni nu prea îi atinge.
Ce zici? Cum va fi efortul și bugetul tău de marketing pentru unul sau pentru celălalt? Dar comunicarea?
Neurocriticism. Stabilitatea emoțională între extreme
Ultima trăsătură a stabilitatea emoțională. Profilul clientului tău ideal poate avea trăsături pregnate de stabilitate emoțională scăzută sau dimpotrivă, să fie relaxat. Dacă primul reacționează la mesaj emoțional, implicat, acum, celălalt va fi relaxat și echilibrat.
Un fel de exercițiu pe care să îl folosești în planul tău de comunicare
De final ți-aș sugera să faci o chestie. Desenează un tabel cu trei coloane și cinci rînduri. Pe fiecare rând, ai ghicit, fiecare trăsătură din OCEAN. Pe coloana 1 e trăsătura, pe coloana 2 +/ – ( dacă e la un pol sau altul al trăsăturii), pe coloana 3 cuvinte sau mesaje la care ar răspunde profilul tău de client.
Trăsătură de personalitate | +/- | Cuvinte sau expresii adecvate trăsăturii |
Openness | ||
Consciousness | ||
Extraversion | ||
Agreeableness | ||
Neurocriticism |
Fă un plan de conținut pentru o lună folosind aceste mesaje sau cuvinte. Măsoară reacții. Evaluează, ajustează, continuă.
Spor maxim!
-
Intrebări pe care să le pui pentru Avatarul Clientului0,00 lei
Întrebări care sa te ajute să stabilești avatarul clientului. Proiectezi propriul client ideal.
E gratuit.