5 idei de canale sociale unde postezi pentru publicul tău
Am spus data trecută despre cum îți scrii povestea de brand să influențezi. Azi îți scriu unde o comunici să îți întâlnești clienții. Sau, și mai bine, clienții să te întâlnească pe tine #inboundmarketing .
5 𝒊𝒅𝒆𝒊 𝒄𝒖𝒎 𝒂𝒍𝒆𝒈𝒊 𝒄𝒂𝒏𝒂𝒍𝒆𝒍𝒆 𝒔𝒐𝒄𝒊𝒂𝒍𝒆 𝒑𝒆 𝒄𝒂𝒓𝒆 𝒄𝒐𝒎𝒖𝒏𝒊𝒄𝒊 𝒄𝒖 𝒔̦𝒊 𝒑𝒆𝒏𝒕𝒓𝒖 𝒑𝒖𝒃𝒍𝒊𝒄𝒖𝒍 𝒕𝒂̆𝒖
✍️ Să ai Site.
E de musai. Știu că poate spui că pentru afacerea ta mică pare inutil, dar nu e. Și un site nu e numai cartea de vizită, ci ”magazinul” tău, locul de vânare. Site-ul îți aparține (cu mici excepții când și acesta e închiriat – a vorbit Carmen mai multe despre aceasta). Oamenii caută în Google când au o nevoie. Nu pe Facebook, nu pe Insta, nici măcar pe Linkedin.
Dacă nu îți permiți bani de un site decent, pe propriul domeniu și să aibă găzduire sigură, poți alege opțiunea Googlesites.com.
✍️ Ai un loc unde vinzi sau îți desfășori activitatea? Ai un cabinet, un magazin? Fii prezentă pe Google My Business. Oamenii tind să cumpere de la afaceri de proximitate sau măcar să anticipeze cât de simplu sau, dimpotrivă – greu, ajung la locație.
✍️ Bazele de date sunt ale tale. Construiește o comunicare prin newsletter. Procesul spre vânzare să fie ca o călătorie prin care creezi nevoie, informezi, dai instrumente. Și da, la final vinzi și ulterior, eventual, faci upsell (mărești valoarea coșului) sau cross sell (vânzări încrucișate).
✍️ Indiferent de natura afacerii tale ești înainte de orice un profesionist. Fii prezentă și pe Linkedin. Dacă serviciile tale sunt Business2Business e bine să fii consistentă în comunicare pe acest canal (fără a deveni agasantă).
✍️ Produsele sau serviciile care se cumpără la impuls le poți vinde inclusiv pe Facebook sau Insta. Vinzi produse de înfrumusețare, modă, cărți ieftine, servicii care fac apel la emoție? Fii prezentă și aici.
Nu trebuie să postezi pe toate odată și nu neapărat cu aceeași implicare sau consistență. Analizează efortul ( în bani sau timp) versus rezultat, tragi linie și investești mai multe resurse pe ce funcționează cel mai bine pentru tine.
Inainte de a vinde, alege să aduci valoare prin informație, prin emoție, prin produs. Vânzarea poate deveni o consecință.
PS: Nu am scris nimic despre TikTok pentru că sunt doar în faza de testare. Văd unele tipare, dar nu pot trage concluzii.
Să vă fie de folos! 🤗
Ps: pe mine mă mai găsești pe
✍️corina-stefan.ro
✍️ ixpr.ro